parvaneA parvaneA .

parvaneA

ترس کودکان از تاریکی

۱-تلویزیون
فیلم ها و برنامه های نامناسب تلویزیون، یکی از بزرگترین منابع ترس کودکان بشمار می آید. والدین می توانند تشخیص دهند که تلویزیون تا چه اندازه بر فرزندانشان تأثیر گذاشته است.

تصاویر و صداهای پخش شده در تلویزیون، برای مغز کودک بیش از حد تحریک کننده است و او را در معرض چیزهایی قرار می دهد که ممکن است برای بزرگسالان ترسناک نباشد اما برای کودک وحشتناک است.

بیشتر والدین به آنچه کودکانشان در تلویزیون تماشا می کنند توجه نمی کنند. به عنوان مثال، یک کودک خردسال در یک اتاق که در حال تماشای تلویزیون با خواهر و برادر بزرگتر است، ممکن است نظاره گر چیزی کاملاً نامناسب باشد.

هر برنامه ای که کودک از تلویزیون می بیند، باید مناسب سن او باشد. حتی بعضی از کارتون ها هم مناسب سن کودک شما نیست.

۲- کتاب ها
برخی کتابها نیز در ایجاد ترس شبانه ی کودکان مقصر هستند.

تصاویر و داستان های برخی کتابها می توانند باعث ترس و تخیل فعال شوند. از نقاشی های هیولا گرفته تا افسانه ها و جادوگران، بچه ها می توانند این تصاویر را نادرست تفسیر کنند و تصوراتی که ممکن است یک بزرگسال تشخیص ندهد، برای خود ایجاد کنند.

۳- والدین
شاید تعجب کنید اما یک عامل دیگر ترس کودکان از خواب شبانه، والدینی است که برای وادار کردن فرزندان به داشتن رفتاری بهتر، به ترساندن آنها روی می آورند. شاید برای این افراد، ترساندن کودکان مهم بنظر نرسد اما می تواند بر روحیه ی آنها اثر منفی بگذارد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۳:۴۰ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)