parvaneA parvaneA .

parvaneA

چاقی دوران کودکی

بسیاری از والدین دوست دارند کودکان تپل داشته باشند. بچه های چاق تر معمولا بامزه تر هستند اما اگر این چاقی ادامه پیدا کند ممکن است در بزرگسالی به یک مشکل بزرگ برای سلامتی تبدیل شود.

 


امروزه در کشورهای توسعه یافته از هر ۴ کودک و نوجوان،۱ نفر دارای اضافه وزن یا چاقی است. این وزن اضافی، بچه ها را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله دیابت، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهد. چاقی کودک ممکن است با مشکلات عاطفی نیز همراه شود. کودکان دارای اضافه وزن اغلب کمتر به همراه بچه های دیگر بازی می کنند و برای شرکت در فعالیت ها و ورزش های جمعی مشکل دارند. بچه های دیگر ممکن است آنها را اذیت کنند و این منجر به عزت نفس پایین، تصویر منفی از بدن خود و حتی افسردگی می شود.

 


اگر فرزند شما مشکل اضافه وزن دارد، ممکن است احساس تنهایی یا درماندگی کنید. اما واقعیت این است که شما تنها نیستید و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به بچه های خود انجام دهید. تشخیص مشکل اضافه وزن و چاقی در اوایل کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی را در بزرگسالی کاهش دهد.

 


همچنین با همکاری تمام اعضای خانواده می توانید چرخه مشکلات مربوط به اضافه وزن و چاقی را بشکنید، سلامت جسمی و روحی فرزندان خود را تقویت کنید و به آنها کمک کنید تا با رژیم غذایی سالم، رابطه ی خوبی برقرار کنند. وزن فرزند شما هرچقدر هم باشد، به او بگویید که دوستش دارید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که او را سالم و خوشحال نگه دارید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۱۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)