parvaneA parvaneA .

parvaneA

روش تربیت فرزندانی با هوش هیجانی بالا

۱-به یاد داشته باشید که شما مهمترین الگوی فرزندتان هستید. کودکان همه چیز را از اعمال شما یاد می گیرند نه از حرف هایتان. اگر نتوانید احساسات خود را با رفتارتان ارتباط دهید، آنها نیز به احساسات خودشان احترام نمی گذارند و نمی توانند آنها را بخوبی درک کنند.

۲- سعی کنید از فرزندان خود بیاموزید. کودکان به راحتی با دیگران دوست می شوند و شادی و لذت خود را حفظ می کنند زیرا آنها به طور ذاتی و غریزی، حس همدلی دارند و آماده ابراز احساسات خود هستند. بنابراین گوش دهید و یاد بگیرید؛ خود شما قادر هستید هوش هیجانی خود را بالا ببرید و انعطاف پذیری و احترام متقابل را در خانواده برقرار کنید.

۳- احساسات خود را یادآوری کنید. تحریک احساسات در کودکان بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، حتی اگر قصد اینکار را نداشته باشید. لیستی از مواردی را که والدین خود به عنوان یک کودک به شما گفته اند بنویسید، حتی می توانید آنها را روی کاغذ بنویسید و به عنوان روشی برای حفظ نمادین در حافظه در کیف پول خود قرار دهید.

وقتی خسته و تحریک پذیر هستید، آن فهرست را بیرون بیاورید و هنگام خواندن متوجه احساسات خود شوید. این یادآوری باید شما را از شر احساسات بد و آزار دهنده خلاص کند. هر گاه متوجه ابراز احساسات فرزندتان شدید، هر کاری را می توانید انجام دهید تا صدا، حالت صورت و زبان بدن خود را رعایت کنید تا او بتواند با احساسات خود و شما رابطه برقرار کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۵۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)