parvaneA parvaneA .

parvaneA

کاندوم زنانه چیست

کاندوم زنانه یک وسیله پیش‌گیرنده است که از حاملگی و عفونت‌های قابل انتقال از طریق جنسی (STI) جلوگیری می‌کند. کاندوم زنانه یک کیسه نرم و راحت است که در هرسمت یک حلقه دارد.

بک حلقه درون واژن قرار می‌گیرد تا کاندوم را در محل موردنظر نگه‌دارد. حلقه دیگر بیرون واژن قرار می‌گیرد. حلقه بیرونی برای نگه‌داری کاندوم و همچنین بیرون کشیدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایالات متحده تنها دو کاندوم زنانه FC1 و FC2 دارای مجوز است. کاندوم FC1 از پلاستیک (پلی‌یورتان) ساخته شده‌است و امروزه دیگر تولید نمی‌شود. کاندوم FC2 از لاستیک مصنوعی ساخته می‌شود و برای افرادی که نسبت به لاستیک معمولی آلرژی دارند مناسب است، همچنین این کاندوم توسط نوعی روغن سیلیکونی چرب شده‌است.

کاندوم زنانه از بارداری جلوگیری می‌کند. کاندوم زنانه دارای مزایای زیر است:

وسیله مطمئنی است
از انتفال عفونت‌های جنسی جلوگیری می‌کند
استفاده از آن آسان است
هشت ساعت قبل از ایجاد رابطه قابل استفاده است
عوارض جانبی اندکی دارد و به ندرت افرادی پیدا می‌شوند که به این وسیله آلرژی داشته باشند
استفاده از آن آسانتر از استفاده از کاندوم مردانه است
برخلاف لاستیک که برای ساخت کاندوم مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاندوم‌های زنانه از پلی‌یورتان و لاستیک مصنوعی ساخته می‌شوند که برای افراد حساس به لاستیک طبیعی قابل استفاده است. کاندوم‌های زنانه تحت تاثیر رطوبت یا تغییرات دمایی دچار تغییر نمی‌شوند. برخی زنان معتقدند، حلقه خارجی کاندوم زنانه باعث تحریک واژن می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۳۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

کره بادام زمینی

1 – کاهش خطر مرگ
بادام حاوی چربی غیر اشباع، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی مثل پتاسیم است که می‌تواند فشار خون شما را تنظیم کند، سرشار از فیبر و فیتواسترول هستند که برای سلامت قلب مناسب است. اسیدهای چرب غیر اشباع باعث کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید، کاهش خطر سندروم‌های متابولیک، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می‌شود. 

2- احساس سیری می‌کنید (باعث لاغری)
پروتئین و چربی غیراشباع بسیار سیرکننده هستند. مصرف کره بادام زمینی یا سیب می‌تواند باعث سیری شما بشود؛ اما باید به اندازه کافی بخورید. مقدار مناسب مصرف کره بادام زمینی دو قاشق سوپخوری است. 

3- کاهش خطر دیابت
مطابق مطالعات مصرف 20 گرم بادام یا 1 قاشق سوپخوری کره بادام زمینی برای 5 روز در هفته می‌تواند تا 20 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. 

4- افزایش انرژی
پروتئین، فیبر و چربی مفید موجود در کره بادام زمینی باعث افزایش انرژی می‌شود. همچنین با کنترل سطح قندخون از مشکلات ناشی از افت فشار خون در طول ورزش جلوگیری می‌کند. 

5- می توانید وزن کم کنید
کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است (7 گرم در 2 قاشق سوپخوری). همچنین حاوی چربی مفید و فیبر است لذا هنگام مصرف احساس سیر بودن می‌کنید. در نهایت ممکن است در طول روز کالری کمتری دریافت کنید. اکثر مردم معتقدند مصرف 200 کالری کره بادام زمینی سیرکننده‌تر از 200 کالری چوب‌شور است. مطابق مطالعات مصرف کره بادام زمینی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. مصرف روزانه 500 کالری کره بادام زمینی به مدت 19 هفته تا 11 درصد باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۰۶ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

علت های سوزش ادرار بعد از نزدیکی

1-اورتریت یا التهاب پیش راه
اورتریت نباید با عفونت مجاری ادراری اشتباه گرفته شود. اورتریت التهاب مثانه است در زمانیکه باکتریها وارد آن میشوند. گاهی اوقات باکتریها با عفونت منتقله از راه جنسی مربوط هستند و گاهی اوقات خیر. اگر این وضعیت درمان نشود موجب سوزش ادرار پس از نزدیکی میگردد. سوزش ممکن است چند روز پس از نزدیکی اتفاق بیفتد. اورتریت معمولا با آنتی بیوتیکها قابل درمان است و به خودی خود از بین نمیرود.

2-عفونت مجاری ادراری (UTI)
همانطور که میدانید، عفونت مجاری ادراری در زنان شایع است. در این وضعیت اطراف کلیه ها کمی حساس شده و سوزش ادرار وجود خواهد داشت. یکی از علایم دیگر این وضعیت تکرر ادرار است. داروهای غیرتجویزی برای از بین بردن سوزش ادرار وجود دارد اما لازم است برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید. آنتی بیوتیکها معمولترین روش درمانی عفونت مجاری ادراری هستند. راجب عفونت مجاری ادراری بیشتر بخوانید

3-عفونت یا بیماری منتقله از راه جنسی
این بیماری موجب مشکل در ادرار کردن میشود و گاهی اوقات چند روز طول میکشد تا علایم خود را نشان دهد. برخی STD هایی که موجب میشوند چندروز تا چند هفته پس از نزدیکی سوزش داشته باشید عبارتنداز:

تبخال
زگیل تناسلی
سیفلیس (نوعی بیماری آمیزشی که توسط باکتری ایجاد میشود)
سوزاک
کلامیدیا
در صورت مشاهده ی سوزش یا درد و ترشحات غیرمعمول به پزشک مراجعه کنید.

4-عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی میتواند موجب خشکی واژن و دیده شدن لکه هایی از خون در جریان ادرار شود. اگر از قبل به تغییرات هورمونی دچار بوده اید یا به تازگی بچه دار شده اید، تغییرات هورمونی میتواند یک علت برای سوزش ادرار پس از نزدیکی باشد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۴۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چاقی دوران کودکی

بسیاری از والدین دوست دارند کودکان تپل داشته باشند. بچه های چاق تر معمولا بامزه تر هستند اما اگر این چاقی ادامه پیدا کند ممکن است در بزرگسالی به یک مشکل بزرگ برای سلامتی تبدیل شود.

 


امروزه در کشورهای توسعه یافته از هر ۴ کودک و نوجوان،۱ نفر دارای اضافه وزن یا چاقی است. این وزن اضافی، بچه ها را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله دیابت، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهد. چاقی کودک ممکن است با مشکلات عاطفی نیز همراه شود. کودکان دارای اضافه وزن اغلب کمتر به همراه بچه های دیگر بازی می کنند و برای شرکت در فعالیت ها و ورزش های جمعی مشکل دارند. بچه های دیگر ممکن است آنها را اذیت کنند و این منجر به عزت نفس پایین، تصویر منفی از بدن خود و حتی افسردگی می شود.

 


اگر فرزند شما مشکل اضافه وزن دارد، ممکن است احساس تنهایی یا درماندگی کنید. اما واقعیت این است که شما تنها نیستید و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به بچه های خود انجام دهید. تشخیص مشکل اضافه وزن و چاقی در اوایل کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی را در بزرگسالی کاهش دهد.

 


همچنین با همکاری تمام اعضای خانواده می توانید چرخه مشکلات مربوط به اضافه وزن و چاقی را بشکنید، سلامت جسمی و روحی فرزندان خود را تقویت کنید و به آنها کمک کنید تا با رژیم غذایی سالم، رابطه ی خوبی برقرار کنند. وزن فرزند شما هرچقدر هم باشد، به او بگویید که دوستش دارید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که او را سالم و خوشحال نگه دارید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۱۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

روش تربیت فرزندانی با هوش هیجانی بالا

۱-به یاد داشته باشید که شما مهمترین الگوی فرزندتان هستید. کودکان همه چیز را از اعمال شما یاد می گیرند نه از حرف هایتان. اگر نتوانید احساسات خود را با رفتارتان ارتباط دهید، آنها نیز به احساسات خودشان احترام نمی گذارند و نمی توانند آنها را بخوبی درک کنند.

۲- سعی کنید از فرزندان خود بیاموزید. کودکان به راحتی با دیگران دوست می شوند و شادی و لذت خود را حفظ می کنند زیرا آنها به طور ذاتی و غریزی، حس همدلی دارند و آماده ابراز احساسات خود هستند. بنابراین گوش دهید و یاد بگیرید؛ خود شما قادر هستید هوش هیجانی خود را بالا ببرید و انعطاف پذیری و احترام متقابل را در خانواده برقرار کنید.

۳- احساسات خود را یادآوری کنید. تحریک احساسات در کودکان بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، حتی اگر قصد اینکار را نداشته باشید. لیستی از مواردی را که والدین خود به عنوان یک کودک به شما گفته اند بنویسید، حتی می توانید آنها را روی کاغذ بنویسید و به عنوان روشی برای حفظ نمادین در حافظه در کیف پول خود قرار دهید.

وقتی خسته و تحریک پذیر هستید، آن فهرست را بیرون بیاورید و هنگام خواندن متوجه احساسات خود شوید. این یادآوری باید شما را از شر احساسات بد و آزار دهنده خلاص کند. هر گاه متوجه ابراز احساسات فرزندتان شدید، هر کاری را می توانید انجام دهید تا صدا، حالت صورت و زبان بدن خود را رعایت کنید تا او بتواند با احساسات خود و شما رابطه برقرار کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۵۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

روانشناسی بچه های طلاق

طلاق یک آشفتگی عاطفی برای کل خانواده ایجاد می کند، اما برای بچه ها، اوضاع می تواند کاملاً ترسناک، گیج کننده و ناامیدکننده باشد:

کودکان خردسال اغلب در درک این موضوع که چرا باید خانه ی پدر و مادرشان از هم جدا باشد، به مشکل بر میخورند. آنها ممکن است نگران این باشند که والدین دیگر آنها را دوست نداشته باشند.
بچه های مدرسه ای ممکن است نگران این باشند که طلاق تقصیر آنهاست. ممکن است آنها از اشتباه کردن بترسند یا ممکن است تصور کنند که کار اشتباهی انجام داده اند.
نوجوانان ممکن است نسبت به طلاق و تغییراتی که ایجاد می شود، کاملاً عصبی شوند. آنها ممکن است یکی از والدین را مقصر این جدایی بدانند و او را سرزنش کنند.
البته هر موقعیتی در نوع خود متفاوت است. در شرایط سختی که اختلافات والدین، آرامش کودکان را ربوده است، ممکن است کودک از جدایی احساس آرامش کند. در این صورت طلاق با استرس کمتری همراه خواهد بود.
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۳۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

نشانه های تخمک گذاری

۱_تغییر در مایع دهانه رحم

خیس شدن دهانه رحم و روشن تر شدن ترشحات (شبیه به سفیده تخم مرغ)

کیفیت این مخاط گردن رحم کمک می کند تا اسپرم شنا کند و به سیستم تولید مثل ماده برسد و هم روابط جنسی را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

۲-تغییر در درجه حرارت پایه بدن

افزایش دما نشانه آن است که تخمک گذاری به تازگی اتفاق افتاده است.

پس از تخمک گذاری، میزان پروژسترون در بدن شما بالا می رود، که این مسئله خود موجب تغییر در دمای بدن میشود.

۳-تغییر در موقعیت دهانه رحم

درست قبل از تخمک گذاری، گردن رحم بالاتر می رود، نرم تر و کمی باز می شود. زمانی که در مرحله تخمک گذاری خود نیستید، دهانه رحم پایین تر، سخت تر و بیشتر بسته می شود.

۴_لکه بینی خفیف

۵_ کمر درد یا درد در یک سمت لگن

۶_حساسیت پستان(حساسیت سینه ها نسبت به لمس شدن)

 


۷_ افزایش میل جنسی

میل جنسی زن درست قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد. نه تنها اشتیاق او برای رابطه جنسی بالا می رود، بلکه جذابتر نیز به نظر می رسد.

۸_درد در شکم

تحقیقات نشان داده اند که درد دور از پریود و درست قبل از تخمگ گذاری رخ می دهد. برای اکثر زنان، درد تخمک گذاری یک درد شدید موقتی در شکم است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۰۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

ترس کودکان از تاریکی

۱-تلویزیون
فیلم ها و برنامه های نامناسب تلویزیون، یکی از بزرگترین منابع ترس کودکان بشمار می آید. والدین می توانند تشخیص دهند که تلویزیون تا چه اندازه بر فرزندانشان تأثیر گذاشته است.

تصاویر و صداهای پخش شده در تلویزیون، برای مغز کودک بیش از حد تحریک کننده است و او را در معرض چیزهایی قرار می دهد که ممکن است برای بزرگسالان ترسناک نباشد اما برای کودک وحشتناک است.

بیشتر والدین به آنچه کودکانشان در تلویزیون تماشا می کنند توجه نمی کنند. به عنوان مثال، یک کودک خردسال در یک اتاق که در حال تماشای تلویزیون با خواهر و برادر بزرگتر است، ممکن است نظاره گر چیزی کاملاً نامناسب باشد.

هر برنامه ای که کودک از تلویزیون می بیند، باید مناسب سن او باشد. حتی بعضی از کارتون ها هم مناسب سن کودک شما نیست.

۲- کتاب ها
برخی کتابها نیز در ایجاد ترس شبانه ی کودکان مقصر هستند.

تصاویر و داستان های برخی کتابها می توانند باعث ترس و تخیل فعال شوند. از نقاشی های هیولا گرفته تا افسانه ها و جادوگران، بچه ها می توانند این تصاویر را نادرست تفسیر کنند و تصوراتی که ممکن است یک بزرگسال تشخیص ندهد، برای خود ایجاد کنند.

۳- والدین
شاید تعجب کنید اما یک عامل دیگر ترس کودکان از خواب شبانه، والدینی است که برای وادار کردن فرزندان به داشتن رفتاری بهتر، به ترساندن آنها روی می آورند. شاید برای این افراد، ترساندن کودکان مهم بنظر نرسد اما می تواند بر روحیه ی آنها اثر منفی بگذارد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۳:۴۰ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

علائم دیابت در کودکان

دیابت نوع ۱ به دلیل تولید ناکافی هورمون انسولین توسط لوزالمعده ایجاد می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن قادر به متابولیزه کردن مناسب قندها در جریان خون نیست. این قندها (که به آن گلوکز نیز گفته می شود) توسط بدن قابل استفاده نیستند و در ادرار دفع می شوند.

از دهه ۱۹۸۰، تعداد کودکانی که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند، به تدریج هر سال حدود ۳ تا ۵ درصد افزایش میابند. ممکن است تعجب کنید اما نسبت به ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته، تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱، دوبرابر شده است.

علائم دیابت نوع ۱
علائم دیابت نوع ۱ تا حد زیادی به دلیل کمبود انرژی ناشی از عدم توانایی بدن در استفاده از مواد مغذی است. بالا بودن میزان قند موجود در جریان خون، باعث بیرون کشیدن آب از بدن به جریان خون و افزایش حجم ادرار می شود. این باعث کمبود آب بدن (دهیدراسیون) یا تکرر ادرار می شود.

علایم دیابت نوع ۱ عبارتنداز:

گرسنگی، در بعضی اوقات شدید و همراه با کاهش وزن
افزایش تشنگی و تکرر ادرار – این حالت می تواند در نوزادانی که توالت رفتن بلد نیستند، نادیده گرفته شود، زیرا والدین ممکن است متوجه نشوند که به تغییرات مکرر پوشک نیاز دارند.
تحریک پذیری یا رفتار غیرمعمول
تاری دید (این علامت شایع نیست اما اگر قند بسیار زیاد باشد می تواند رخ دهد)
افزایش اشتها
شب ادراری
تعویض پوشک کودک بیش از حد معمول
خواب آلودگی یا بی حالی
تنفس با بوی میوه
عدم هوشیاری
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۳:۲۳ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)